EDI

Skapa konto för enklare beställning

För att stötta din affär med ett enkelt och integrerat beställnings- och fakturasystem erbjuder vi EDI, det passar både mindre och större kunderoch underlättar administrationen.

EDI (Electronic Data Interchange) är utbyte av affärsdokument i ett elektroniskt standardformat, vilket gör att två oberoende av varandra system kan kommunicera med varandra.

Genom att använda EDI, kan hanteringen från att order läggs hos er till att slutligen fakturan inkommer, skötas helt och hållet utan pappersdokument eller manuella processer. Istället skickas dokument i överenskomna format mellan affärssystemen.

När en order skickas, så går den direkt vidare till vårt lagerhanteringssystem där den plockas och packas för att sedan levereras. Vi kan under denna tid uppdatera er med ordererkännande, leveransavisering och till slut en faktura. Allt enligt era önskemål.

Fördelar med EDI

• Enklare inköp, då dessa sker i ert eget inköpssystem

• Ni får era avtalspriser genom att en artikelpris-fil som läses in med ett visst intervall direkt i ert affärssystem.

• Därefter får ni återkoppling med ordererkännande och leveransavisering

• Det ger en enklare uppföljning av fakturor, eftersom referensen från inköpsordern följer med genom hela processen fram till fakturan

• Det finns möjlighet att skapa en integration med vår webbhandel, det innebär att varor som läggs i varukorgen skickas över till ert eget inköpssystem, där orden slutförs och skickas som EDI över till oss. Fördelen med detta är t.ex. ingen uppdatering av priser behöver ske, era kundanpassade priser finns redan i webbhandeln. Ni får även detaljerad information om alla artiklar som finns tillgängliga i eShopen. Detta kallas Open Catalog Interface.

• Digital hantering minskar klimatpåverkan. Till exempel så behövs inget papper skrivas ut eller kuvert frankeras.